Як повідомлялося раніше , 18 жовтня набуло чинності нове правило в’їзду в країни Шенгенської угоди. Сформульовано воно було не дуже зрозуміло , тому вже тепер, через менше двох тижнів , і туристи , і представники турбізнесу отримали проблеми на кордоні.
Нагадаємо , нове правило в’їзду встановлено регламентом ЄС № 610 /2013 . Незалежно від того , за візами яких країн турист в’їжджав в шенгенську зону , загальна кількість днів його перебування там тепер не може перевищувати 90 за минулий 180- денний період . Раніше шенгенські дні вважалися інакше : вони підсумовувалися нема за минулі шість місяців , а за даним візовому півріччю .
Ця інформація була опублікована на безлічі сайтів , однак практично повсюдно читачі в коментарях висловлювали здивування , не розуміючи різницю. Спробуємо пояснити її на конкретному прикладі.
Розглянемо річну візу на 180 днів перебування в Шенгені . На візі в цьому випадку стоїть цифра ” 90″ – це означає ” 90 днів у півріччі” . Припустимо , віза видана 1 квітня 2013 і діє до 1 квітня 2014 року. Перший в’їзд в Шенген турист зробив по ній 13 квітня 2013 : у цей момент почався відлік його візових півріч .HelloDolly
Магазин все для рыболовли, у нас большой выбор приманки для джига удобная приманка для вашей удочки.
Перше півріччя в цьому випадку закінчиться 13 жовтня 2013 . У зазначений період турист міг відпочивати у шенгенських країнах до 90 днів включно . І рівно стільки ж – у період з 14 жовтня по 1 квітня 2014 року. За старими правилами , якщо турист в’їжджав в шенгенську країну 20 жовтня, то проведені по візі дні з минулого півріччя раніше не враховувалися : відлік починався б заново. Принаймні , саме так рахували дні та консульства , і прикордонники більшості держав , і проблеми на в’їзді / виїзді виникали тільки у тих , хто прострочив покладений 90- денний термін з даного півріччю .
Тепер же ситуація діаметрально інша. Якщо турист по візі з нашого прикладу витратив 10 днів у квітні , 10 днів у травні , 20 днів у липні , 30 днів серпні і 20 днів у вересні (загальна сума днів першого візового півріччя повністю вичерпана ) , а потім 25 жовтня ( нове візове півріччя ) він знову вирішить відправитися в шенгенську країну – в цьому випадку за період “25 квітня – 25 жовтня” у нього вже витрачено 80 днів з можливих 90 . І в жовтні пустити його зможуть тільки на 10 днів. Якщо ж турист замість допустимих 10 днів проведе в Шенгені більший час ( орієнтуючись на зазначені ” 90″ у візі ) , то при подальшій поїздці це перевищення буде помічено, і кордон перетнути не вдасться. Можливо , порушення виявиться вже на виїзді з Шенгену , що , залежно від ставлення прикордонника до питання , може загрожувати включенням до чорного списку , анулюванням візи і так далі.
Тобто головною відмінністю став підрахунок з урахуванням ” півріччя з минулого” , притому по будь шенгенській візі , навіть вже закінчилася . Тоді як раніше в переважній більшості шенгенських країн дні вважалися тільки по поточному візовому півріччю діючої візи.
Наслідки цього нововведення відчують абсолютно всі мандрівники , представники турбізнесу і працівники транспорту , що виконує зарубіжні перевезення. Ті , хто проводить за кордоном тільки пару тижнів у році , з перевищенням візових днів не зіткнуться . Зате вони , як і всі інші , тепер будуть змушені стояти в довгих чергах на паспортному контролі : підрахунок днів у часто подорожуючих – це дуже тривала процедура.
У непростій ситуації опиняються авіакомпанії. Згідно з діючими правилами, у разі , якщо мандрівник прилітає в візову країну , не маючи на те права , повертати його на батьківщину зобов’язаний авіаперевізник за свій рахунок. І якщо раніше перед реєстрацією на авіарейс представники авіакомпаній лише переглядали візи на предмет їх дійсності , то тепер наявності діючої візи недостатньо. А підрахувати дні перебування тільки по штампах туриста в паспорті неможливо. Багато прикордонники ставлять розмиті і нечитані штампи , але вони мають можливість “пробити” туриста за загальними шенгенськими баз , тоді як у авіакомпаній доступу до таких баз немає. У результаті збільшаться черги на реєстрацію (якщо авіакомпанії спробують рахувати дні по штампах ) або ж число випадків , коли туриста з діючою візою розгорнули на кордоні через перевищення днів за минулі півроку .
Не виключено , що і консульства тепер будуть довше обробляти візові заявки , підраховуючи , чи не було перевищення днів з урахуванням нових правил. І , нарешті , вже зараз з величезною проблемою зіткнувся турбізнес . За повідомленням Російського союзу туріндустрії , туроператори екстрено інспектують паспорта співробітників , з’ясовуючи , скільки днів уже провели в Шенгені гіди , водії туристичних автобусів і представники на курортах. Відомий як мінімум десяток свіжих випадків , коли водія туристичного автобуса або супроводжуючого групу гіда не впустили в європейську країну через перевищення дозволеного ліміту перебування в 90 днів. А це означає , що кінцевим постраждалим знову стає турист , навіть мандрівний рідко : якщо групу через гіда розгорнутий на кордоні , поїздка буде зірвана.