Проведене недавно дослідження Adventure Tourism Study – 2013 показало , що пригодницький туризм користується у світі все більшою популярністю. Так , витрати на цей вид відпочинку з боку жителів Європи і Південної Америки зросли з $ 593 (вартість однієї поїздки ) у 2009 році до $ 947 в 2012 -му.
Серед причин зростання вказуються відновлення після глобальної фінансової кризи і виникнення нових ринків, що розвиваються . У загальній складності ємність цього сегмента туризму фахівці оцінили в 263 мільярди доларів США без вартості авіаквитків . До цього варто додати ще приблизно 82 мільярди доларів США , які туристи витратили на відповідне спорядження . Таким чином , за підсумками 2012 року загальна сума досягла приблизно 345 000 000 000 доларів США .HelloDolly
Дослідження було проведено за замовленням Всесвітньої туристичної організації ( United Nations World Tourism Organization , WTO ) . Пригодницький туризм , за визначенням WTO – це тур , в якому мають бути три обов’язкові елементи: прямий контакт з природою , пізнавальний момент і фізична активність. Найпоширеніші види – велосипед , сплав на каяках , рафтинг , сноркелинг , археологічні експедиції. До більш складних відносять мототуризм , спелеотуризм , скелелазіння , хелі – скі , кайтсерфінг , трекінг і параглайдинг .
Любителі такого виду туризму значно молодше тих , хто віддає перевагу звичайний відпочинок. Згідно з результатами дослідження , їх середній вік не перевищує 36 років. 57 % клієнтів – чоловіки , причому майже половина з них неодружені або ніколи не були одружені і мають середню зарплату приблизно $ 3700 на місяць , повідомляє Rata – News. Тривалість пригодницьких турів складає в середньому 10 днів. У 2010 році такий вид відпочинку планували 42% мандрівників , в 2012 -му – майже 54 %. Причому 73% респондентів у майбутньому році планують спробувати якийсь новий для себе вид екстремального відпочинку , а 22 % – повторять нинішній досвід.
Цікавим виявився той факт , що активні подорожі найчастіше простіше і вигідніше організовувати через турфірми. При тому , що більшість любителів такого відпочинку – просунуті користувачі інтернету , майже 45 % з них при організації поїздки звертаються до послуг туристичних компаній , тоді як в “традиційному ” секторі ними користуються , за статистикою , не більше 31% мандрівників.